Összeakadó Microsoft és Office 365 fiók

Bizonyára nem egyedi eset, mi legalábbis már sikeresen futottunk ilyen anomáliába, amikor egy ügyfél a céges domain-je alatt futó e-mail fiókjaira Microsoft fiókokat hozott korábban létre, és most szeretné a levelezését Office 365-be mozgatni. Egyből előáll egy fejtörést okozó probléma, ugyanis a Microsoft rendszerében szemmel láthatóan nem választódik élesen ketté a két fiók, legalábbis a webes felületeken bejelentkezéskor megkapjuk majd, hogy válasszunk a munkahelyi és magán jellegű fiókunk közt és attól függően, hogy melyiket adjuk meg kell annak a jelszavát adnunk. Ezt követően előfordulhat olyan eset, hogy hiába léptünk be e munkahelyi (Office 365) fiókba a webes levelező (OWA) például hibaüzenetet ad és nem indul el. Ezen kívül azon a gépünkön, ahol eddig használtuk ezt a Microsoft fiókot és most szeretnénk helyette az O365-öt beállítani sorra jönnek majd a komoly fejtörést okozó problémák, ott ugyanis sokkal inkább össze fog akadni a kettő. Most egy ilyen eset tapasztalatait osztjuk meg és megírjuk melyikre milyen megoldást találtunk.

Először is valószínű sok ősz hajszálat takaríthatunk meg hogyha megszüntetjük a két fiók ütközését. Ha weben lépünk be az office.com címen, akkor alul fel fog ajánlani egy linket a bejelentkező ablak, ahol segítenek megoldani a problémát. Ehhez nem mellékelnénk külön leírást, mert itt tökéletesen leír mindent a Microsoft:

https://support.microsoft.com/hu-hu/help/12407/microsoft-account-change-email-phone-number


Itt lényegében amikor új e-mail aliast adunk hozzá, akkor meg kell adjunk egy másik, a cégestől eltérő e-mail fiókot. Az eddig használt domain alatt hiába adunk hozzá ugyanahhoz a fiókhoz aliast (mi kipróbáltuk), mivel az időközben már az Office 365-ben regisztrálásra került, így nem fogja engedni a rendszer hozzáadni, tehát keresnünk kell egy más domain alá eső e-mail fiókot, például egy gmail-es címet. Azt meg tudjuk adni levélaliasként, majd miután visszaigazoltuk és ismét beléptünk a fiókba tegyük elsődlegessé az újat, majd töröljük a céges levélcímet. Ezzel az összeakadás megszűnt.

Következő körben érdemes a Windows-os gépen a vezérlőpultban található hitelesítő adatok kezelőjében minden Microsoft fiókkal kapcsolatos megjegyzett név/jelszót törölni. Ha ez megvan indítsuk újra a gépet.

Újraindítás után lépjünk be az Outlook-ba, próbáljuk meg hozzáadni az Office 365-ös fiókunkat. Ha nem sikerül nem gond, lépjünk be e-mail fiók nélkül. Nyissuk meg a fájl menü Office-fiók alpontját és próbáljunk meg bejelentkezni az Office 365-ös fiókunk név/jelszavával. Ezen a ponton is sikerült problémába ütköznünk, mivel a bejelentkezéskor a jelszó ablak eltűnt. Erre ez a megoldás segített:


Nyissuk meg a beállítás szerkesztőt (regedit), Windows gomb + R, majd írjuk be: regedit

Itt a következő kulcsokat kell létrehoznunk a HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Common\Identity alatt:

Új duplaszó (DWORD), értéke legyen 0 és ezen a néven hozzuk létre: EnableADAL

Majd hozzunk létre egy másik duplaszót (DWORD), értéke legyen 1, ezen a néven: DisableADALatopWAMOverride

Egyszerűbb megoldás lehet a kulcsok létrehozására, ha az alábbi sorokat kimásoljuk és elmentjük egy .reg kiterjesztésű fájlként (pl. Outlook-fix.reg) és duplán kattintva lefuttatjuk:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Common\Identity]
„EnableADAL”=dword:00000000
„DisableADALatopWAMOverride”=dword:00000001

Ha ez megtörtént indítsuk újra az Outlook-ot és ha szerencsénk van már be is tudunk jelentkezni az Office 365-ös név/jelszavunkkal, az e-mail fiókot is hozzá tudjuk már gond nélkül adni. Microsoft fiókunk pedig az e-mail cím módosítása után nem fog többé összeakadni a céges O365 fiókkal. 🙂

Print Friendly, PDF & Email

Vélemény, hozzászólás?

Facebook