Csatlakozás Exchange Online PowerShell parancssorhoz

Megmutatjuk milyen parancsok szükségesek ahhoz, hogy a gépünkön futó Powershell segítségével rácsatlakozzunk és kezelhessük az Office 365 felhőben lévő fiókjainkat.

Első körben indítsuk el a gépen futó PowerShell parancssort. Keressük meg a start menüben vagy írjuk be a futtatásba (Windows gomb + R), hogy PowerShell és nyomjunk entert.

Ha most használjuk először az Exchange Online eléréséhez, akkor kezdjünk az alábbi paranccsal, de előtte feltétlenül rendszergazdaként indítsuk a PowerShellt. Ha már nem először csatlakozunk ezt átugorhatjuk:

Set-ExecutionPolicy RemoteSigned

A felugró kérdésre nyomjunk igent (Y).

A következő körben meg kell adnunk annak az Office 365-nek a név/jelszavát, aminek rendszergazdai joga van, tehát a webes felületen is tudunk vele fiókokat kezelni:

$UserCredential = Get-Credential

Ezután másoljuk be és futtassuk le az alábbi parancsot:

$Session = New-PSSession -ConfigurationName Microsoft.Exchange -ConnectionUri https://outlook.office365.com/powershell-liveid/ -Credential $UserCredential -Authentication Basic -AllowRedirection

Nincs más hátra, mint a csatlakozást létrehozni ezzel a paranccsal:

Import-PSSession $Session -DisableNameChecking

Ezt követően már tudunk is dolgozni az Office 365-ös fiókjainkon. Én a csatlakozást az alábbi parancs lefuttatásával szoktam ellenőrizni, amivel megkapjuk az Office 365-ben meglévő fiókjaink listáját:

Get-Mailbox

Ha végeztünk az Office 365 Powershell használatával a következő parancs segítségével bonthatjuk a kapcsolatot:

Remove-PSSession $Session

Print Friendly, PDF & Email

One thought on “Csatlakozás Exchange Online PowerShell parancssorhoz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Facebook